martes, 30 de agosto de 2011

Minimotor V12

M'agradria començar dient que faig aquesta entrada perquè veig el gran treball que han aconseguit la companyia Artus Motor. Es un treball del que podem admirar-lo per aconseguir una petita maquina com aquesta .

En mecànica automotriu,un motor V12 és aquell que posseeix dos bancades de 6 cilindres amb càrter i cigonyal comú a ambdós, generalment amb una obertura de 60º o 90º entre elles.
Cada bancada és un bloc de 6 cilindres en línia, configuració que es caracteritza per la seua finura de funcionament , pràcticament ausent de vibracions, per el que no necessita eixos d'equilibri . Un V12 es caracteritza per la seua major finesa de funcionament degut a que les explosions dels cilindres es succeeixen en intervals de temps molt menors, produint-se una cada 30º de gir del cigonyal, el que també possibilita el funcionament del motor a molt poques revolucions , menys de 1500rpm, sense problemes de vibracions ni tendencia a tendència a calar-se. Es per açò per el que son motors molt utilitzats en vehicles de luxe.
El primer V12 va fabricar-se en 1904 per Ailsa Craig. Tenia 23000 cc y 150 Cv a 1000rmp.

Caracteristiques del Minimotor V12 RC:

Diàmetre 21 mm Carrera 21 mm Desplaçament 87 cm ³ de cilindrada del motor de 7,25 cc per cilindre.
Relació de compressió de 01:10 pes aprox 4800 g de velocitat 950-5000 1/min
Hèlix mida de 20x10 "fins 24x10"
Longitud, amplada, alçada 350 mm --- 160 mm --- 140 mm
D'escapament s'obre uns 30 graus CA abans de BDC
D'escapament es tanca al voltant de 10 graus després de TDC CA
D'entrada s'obre uns 10 graus abans del PMS CA
D'entrada es tanca al voltant de 30 graus d'angle del cigonyal després d'UT Ventielüberschneidung voltant de 20 KW graus
Aproximadament 06/08 CV de potència
Quatre rellotge de vela de la vela de Graupner
De combustible de metanol, amb un 5-10% nitro metà i almenys 10% sintètic
Lubricant d'alt rendiment
Lubricació normal de l'arbre de lleves oli de motor, per exemple, 15 W 40


Video del Mini V12 :


Foto:

Web: http://www.artus-motor.com/es/

No hay comentarios:

Publicar un comentario